Aktualno - novice, testi, prispevki

  • Novi obroči? Uporabni napotki pred prvo uporabo

  • Glasno zaviranje? Simptomi in rešitve

    Gotovo ste že vozili v skupini kolesarjev, bodisi na klubski rundi ali pa na enem izmed kolesarskih maratonov, ko ste ob zaviranju zaslišali neznosno cviljenje izpod kolesa kolesarja nekje blizu vas. Beri dalje
  • Podaljški ventilov

    Pri nadgradnji običajnih serijskih aluminijastih obročev na globoko profilne karbonske obroče se večina uporabnikov prvič sreča s težavo prekratkega ventilčka na obstoječih zračnicah. Beri dalje
  • Karbonska vlakna

    Sloj karbona običajno sestoji iz mnogoterih običajno le 5-8 µm tankih vlaken z izredno natezno trdnostjo, ki so položena bodisi v isti smeri ali prepletena v tkanino. Beri dalje
  • Zavorna površina karbonskih obročev

    Ena izmed najpomembnejših lastnosti karbonskih obročev je kakovost zavorne površine, saj je povezana z varnostjo vožnje in občutkom kontrole nad kolesom v vseh razmerah. Beri dalje
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Novi obroči? Uporabni nasveti pred prvo uporabo

Razmišljate o nakupu novih karbonskih obročev? Ste morda nakup že izvedli in jih nameravati krstiti v kratkem? Počasi.

Predno zavijete z očmi in zapeljete na cesto, si le vzemite kakšno minuto in preberite prispevek, v katerem podajam nekaj morda povsem osnovnih, a ključnih uporabnih nasvetov ob pridobitvi novega seta obročnikov. Za večino strank je namreč nadgradnja obročnikov prvi takšen nakup in nemalokrat se v realnosti zgodi, da se določene pomembne stvari zaradi začetne vneme in hitenja k preizkusu v procesu montaže ali uporabe spregleda. Zato iz dejanskih izkušenj nekaterih strank navajam najpogostejše. Sicer lahko montažo novih obročev prepustite lokalnemu kolesarskemu servisu, toda če boste pozorni na naslednje ključne informacije, boste zmogli to tudi sami, brez kakršnih koli težav. Zato si po nakupu le vzemite čas in naredite prehod na nove obroče kvalitetno.

PRAVILNA MONTAŽA

Stare obročnike nadomestimo z novim setom, vpnemo zapenjalce in je to to? Pa je res?

Pred namestitvijo na kolo

Predno nadenemo obročnike na kolo sta pomembni dve stvari, in sicer montaža zaščitnega traku in morebitne podložke na račno zadnjega pesta. Trak za obroče dobite v vsaki kolesarski trgovini in ščiti zračnico ob povečanju tlaka pred predrtjem zaradi številnih lukenj v obroču. Če ste pozabili na to, boste v najboljšem primeru to ugotovili že ob pritiskanju na tlačilko, lahko pa da šele 50 kilometrov od doma. Na predrti zračnici pa na notranji povsem običajna zareza v obliki križa.

Ob nakupu novega seta v večini primerov dobite priloženo podložko za zadnji verižnik v primeru 10 rednih prestavnih sistemov. V kolikor uporabljate 10 redno prestavno skupino in je ne uporabite, bo zadnji verižnik imel prosto gibanje, kljub močno zatisnjeni pritrditveni matici (angl. lockring). Večina zadnjih verižnikov že ima priloženo dodatno podložko, a ta večinoma služi le za boljšo fiksacijo na isto rednem pestu. Če je pesto 11 redno in kompatibilno za 10 prestavne sisteme pri montaži zadnjega verižnika ne pozabite uporabiti dodano podložko

Pri napolnitvi plaščev upoštevajte priporočen maksimalni dovoljen pritisk pnevmatik. Za obročnike blagovne znamke Carbontech je največji dovoljen pritisk pri poltubular (klinčer) obročih 8,5 bar (priporočena zgornja vrednost 8,0 bar), za tubularje pa 14 bar. V kolikor spadate v kategorijo kolesarjev, ki radi vozijo oz. potrebujejo višji tlak v pnevmatikah, lahko to kompenzirate z uporabo širših plaščev, npr. 25mm, in ob tem v povprečju zmanjšate tlak za ca. 0,5 do 1 bar. Širši plašči bodo dokazano pripomogli tudi k večji udobnosti vožnje, boljšemu oprijemu in celo manjšemu kotalnemu uporu.

Na kolesu

Ko namestimo obročnike na kolo je na vrsti še nastavitev zavornih čeljusti in fina nastavitev zadnjega menjalnika.

Z vsakim parom obročnikov je potrebno nastaviti položaj zavornih čeveljčkov, da le ti ležejo kar se da enakomerno na zavorno površino v vseh treh oseh. Stik zavorne obloge z zavorno površino obroča mora biti kar se da enakomeren na obeh straneh kot tudi po celotni površini zavorne gumice. Pri karbonskih klinčer obročih pomaknite zavorne čeveljčke kar se da nizko, a vseeno okoli 1mm nad spodnjim robom zavorne površine, da zmanjšate temperaturno in mehansko obremenitev sten, kjer je vpeta pnevmatika. Toda pazite, ko se zavorne obloge obrabljajo, se njihova površina veča (zaradi konične oblike),  zato morate občasno preveriti, da z obrabo zavorne gumice ne bodo slučajno legle pod spodnji rob zavorne površine in načele lakiran del ali nalepke na profilu obroča.

Nekoliko drugačna geometrija pesta lahko vpliva tudi na malce drugačno obnašanje zadnjega menjalnika. To pomeni, da se lahko dva para različnih obročnikov kljub enakemu številu zobnikov na zadnjemu verižniku obnašata drugače ob enaki nastavitvi menjalnika. V smislu nastavitve zadnjega menjalnika je potrebno preveriti njegove meje gibanja in ga nato fino nastaviti. Prestavite menjalnik na najmanjši zobnik zadnjega verižnika. Nato ročno pritisnite menjalnik kar se da navznoter proti obročem in zavrtite obroče. V kolikor se kletka menjalnika pri spodnjem koleščku dotika naper (drsa ob njih ali se celo zatakne vanje), morate z nastavitvenim vijakom omejiti gibanje menjalnika. Podobno naredite še s povsem zunanjim položajem menjalnika, da se koleščka nahajajo neposredno vertikalno pod najmanjšim zobnikom verižnika. Nato sledi fina nastavitev menjalnika z manjšim natezanjem ali popuščanjem ''indeks'' vijaka zajle.

ZAVORNE OBLOGE

Na karbonskih obročnikih morate obvezno uporabiti izključno zavorne obloge, namenjene karbonskim obročem. V nobenem primeru ne uporabite zavornih oblog za aluminijaste obročnike. Sploh če doma posedujete tudi aluminijaste obročnike, se vedno pred menjavo obročnikov prepričajte, da so nameščene ustrezne zavorne obloge. Ostanki kovinskih delcev v zavornih gumicah bodo namreč nepopravljivo poškodovali zavorno površino karbonskih obročnikov. Po izkušnjah strank se na obročih dobro obnesejo zavorne obloge iz plutovine (npr. Corima Red), ki so do zavorne površine tudi precej prijazne in neagresivne. Za dobro zaviranje v vseh pogojih pa so primerljive tudi zavorne obloge Swisstop Black Prince.

UPORABA IN VZDRŽEVANJE

Uporaba globoko profilnega seta obročnikov zahteva tudi podaljške ventilov ali ustrezno daljše ventile zračnic. Prispevek o podaljških ventilov si lahko preberete na naslednji povezavi (KLIK). To pomeni, da morate imeti s sabo na poti tudi zračnico z ventilom ustrezne dolžine. Ne računajte na to, da boste na poti enostavno sneli podaljšek ventila, ga premontirali na novo zračnico in spustili bombico CO2. Žal, ampak večina zraka bo namreč zaradi slabega tesnenja ušla mimo. Za to poskrbite že doma, tako da na zračnico montirate podaljšek ventila in uporabite ustrezno tesnilno sredstvo (teflon, mast itd.). V kolikor ima ventil ali podaljšek ventila zračnice pri izvrtini obroča nekoliko prostega gibanja, se ga splača pred vožnjo z enim ali dvema obratoma oviti v izolirni traka, da na cesti zaradi vibracij ne bo rožljal po nepotrebnem.

Ali slučajno ob zaviranju doživljate glasno cviljenje, tudi ob bolj blagem pritisku na zavorne čeljusti? Potem si preberite nedavni prispevek na to temo (KLIK). Za učinkovito in gladko delovanje zavor poskrbite, da bo zavorna površina obročev vedno čista in razmaščena, brez kakršnih koli ostankov obrabljenih zavornih oblog. Pri tem lahko uporabite navadno tršo radirko ali drugo neagresivno čistilno sredstvo.

Ob pravilni uporabi naj bi bili karbonski obroči bolj vzdržljivi kot aluminijasti obročniki. Za dolgotrajno obstojnost obročev boste poskrbeli s premišljeno uporabo, ustreznim vzdrževanjem in neagresivnim zaviranjem. V splošnem se držite nasveta intervalnega zaviranja v kratkih, a intenzivnih presledkih, izogibajte pa se dolgotrajnim pritiskom na zavore, kot je običajno na dolgih tehničnih spustih. Nenehne vibracije s ceste, sploh močnejši udarci udarnih jam na obroč lahko sčasoma načnejo ekscentričnost samega obroča, zaradi česar potrebuje občasen pregled ter po potrebi korekcije s centriranjem. Tu so v prednosti močnejše napere.