Aktualno - novice, testi, prispevki

  • Novi obroči? Uporabni napotki pred prvo uporabo

  • Glasno zaviranje? Simptomi in rešitve

    Gotovo ste že vozili v skupini kolesarjev, bodisi na klubski rundi ali pa na enem izmed kolesarskih maratonov, ko ste ob zaviranju zaslišali neznosno cviljenje izpod kolesa kolesarja nekje blizu vas. Beri dalje
  • Podaljški ventilov

    Pri nadgradnji običajnih serijskih aluminijastih obročev na globoko profilne karbonske obroče se večina uporabnikov prvič sreča s težavo prekratkega ventilčka na obstoječih zračnicah. Beri dalje
  • Karbonska vlakna

    Sloj karbona običajno sestoji iz mnogoterih običajno le 5-8 µm tankih vlaken z izredno natezno trdnostjo, ki so položena bodisi v isti smeri ali prepletena v tkanino. Beri dalje
  • Zavorna površina karbonskih obročev

    Ena izmed najpomembnejših lastnosti karbonskih obročev je kakovost zavorne površine, saj je povezana z varnostjo vožnje in občutkom kontrole nad kolesom v vseh razmerah. Beri dalje
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Glasno zaviranje? Simptomi in rešitve

Glasno zaviranje? Simptomi in rešitve

Gotovo ste že vozili v skupini kolesarjev, bodisi na klubski rundi ali pa na enem izmed kolesarskih maratonov, ko ste ob zaviranju zaslišali neznosno cviljenje izpod kolesa kolesarja nekje blizu vas.

Morda se je to zgodilo prav vam in ste s tem v družbi povzročili sprva dobro voljo in smeh, nato pa čedalje bolj očitno zavijanje z očmi drugih kolesarjev. Do neke stopnje je malce zvoka izpod kolesa povsem običajno, sploh pri zelo močnem zaviranju, toda v normalni situaciji do tega nebi smelo priti. Torej, kaj povzroča neprijetne zvoke, ki izhajajo iz obročev, in kako je zvok z malce truda mogoče povsem odpraviti. Da ne bo pomote, to se dogaja na vseh tipih obročev, tudi tistih iz aluminija. V veliki večini primerov za zvok izpod kolesa pri zaviranju namreč ni kriv sam obročnik, temveč eden izmed (ali kombinacija) naslednjih treh glavnih vzrokov:

Zavorne čeljusti

Enega izmed najverjetnejših vzrokov za neprijeten zvok izpod vašega kolesa predstavljajo zavorne čeljusti. V glavnem pri novih obročih kolesarji pogosto pozabijo preveriti in po potrebi ponovno nastaviti položaj in usmerjenost zavornih čeveljčkov, da le ti enakomerno pritisnejo na zavorno površino ob zaviranju. Velikokrat se pojavi neprijeten zvok ravno zaradi tega, ker se zavorne obloge neenakomerno dotikajo zavorne površine, npr. zadnji del doseže prej stik ob zaviranju. Odvijte vijak pri zavornih čeveljčkih, pritisnite zavoro, da zavorna čeljust objame obroč, nastavite pozicijo gumic in hkrati zatisnite vijak. Ta metoda vam bo pomagala ustrezno nastaviti zavorne čeljusti v vseh treh oseh (3D) glede na zavorno površino obroča.

Če vam po popravljeni poziciji zavornih čeveljčkov še vedno niste odpravili cviljenja, je to dober razlog za malce bolj globinski mehanski poseg v zavorne čeljusti. Obstaja verjetnost, da je čeljust razmajana, oz. da imata kraka nepredvideno gibanje naprej-nazaj, kar sproža resonanco.

Zavorna površina

K boljšemu in neslišnemu zaviranju zelo pomembno pripomore čista zavorna površina. Zavorne obloge za karbon so poleg drugačnih kompozitov običajno mehkejše od tistih za aluminij in prav zato se tudi hitreje obrabljajo. Del ostankov pa se potem lahko zaradi visoke temperature pri zaviranju ''zažge'' in prilepi na zavorno površino obroča ter tako vpliva na spremenjeno obnašanje kolesa med zaviranjem. V skrajnosti do te mere, da se zavorne čeljusti ''prilepijo'' na obroč in zato povsem neenakomerno drsijo po karbonski površini, kar se odrazi skozi občutek cukanja. Nabrani ostanki zavornih oblog na zavorni površini pa neizogibno vplivajo tudi na glasen zvok obročev ob zaviranju. Ostanke zavornih oblog ter ostale sledi umazanije, maščob in praha z razmaščevalcem redno torej čistite in razmastite. Pri tem lahko uporabite tudi papirnato brisačko, napojeno z etanol alkoholom (špirit).

Zavorne obloge

Možno je, da neprijeten zvok izvira iz zavornih oblog. Nekatere gumice so znane po tem, da sicer ne povzročajo pretiranega zvoka, kar je lahko povsem nasprotno v vašem primeru. Velikokrat pride do pojava cviljenja zaradi zavornih oblog predvsem po seriji močnih zaviranj, kjer temperatura deformira površino gumice, da se le ta zastekli. Takšen gladek in trd vrhnji sloj gumice je občutiti tudi kot pomanjkanje zavorne moči. Rešitev v tem primeru je, da zavorne gumice snamete, površino z grobim brusnim papirjem pobrusite in jo nato očistite.