Aktualno - novice, testi, prispevki

  • Novi obroči? Uporabni napotki pred prvo uporabo

  • Glasno zaviranje? Simptomi in rešitve

    Gotovo ste že vozili v skupini kolesarjev, bodisi na klubski rundi ali pa na enem izmed kolesarskih maratonov, ko ste ob zaviranju zaslišali neznosno cviljenje izpod kolesa kolesarja nekje blizu vas. Beri dalje
  • Podaljški ventilov

    Pri nadgradnji običajnih serijskih aluminijastih obročev na globoko profilne karbonske obroče se večina uporabnikov prvič sreča s težavo prekratkega ventilčka na obstoječih zračnicah. Beri dalje
  • Karbonska vlakna

    Sloj karbona običajno sestoji iz mnogoterih običajno le 5-8 µm tankih vlaken z izredno natezno trdnostjo, ki so položena bodisi v isti smeri ali prepletena v tkanino. Beri dalje
  • Zavorna površina karbonskih obročev

    Ena izmed najpomembnejših lastnosti karbonskih obročev je kakovost zavorne površine, saj je povezana z varnostjo vožnje in občutkom kontrole nad kolesom v vseh razmerah. Beri dalje
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Podaljški ventilov

Pri nadgradnji običajnih serijskih aluminijastih obročev na globoko profilne karbonske obroče se večina uporabnikov prvič sreča s težavo prekratkega ventilčka na obstoječih zračnicah.

Večina zračnic (ali tubular pnevmatik) ima ventil dolžine bodisi 48 ali 51mm, kar pomeni, da je prekratek že za običajne 38mm globoke karbonske obročnike. Seveda je v malce bolje založeni trgovini moč dobiti zračnice s 60 ali celo podaljšanim 80mm dolgim ventilom, ki nas sicer rešijo vse do obročev profila 50mm, a zopet niso ravno praktični ali estetsko skladni za uporabo na nižjeprofilnih obročih. Zatorej ni čudno, da so v kombinaciji z globljimi obroči tako priljubljeni adapterji ventila. Na prvi pogled precej enostavna komponenta, ki jo novi uporabniki pri nakupu globoko profilnih obročev pogosto spregledajo ali pa jim pri namestitvi povzroča nemalo preglavic. Ni čudno, da jih nekateri zato skoraj sovražijo.

V grobem ločimo dva osnovna tipa podaljškov ventilov. Prvi tip podaljška zahteva mehanski poseg v zračnico, in sicer odstranitev celotnega zgornjega dela presta ventilčka, ki se ga nato privije na vrh samega podaljška. Adapter je tako na eni strani zožan, kamor je urezan navoj in običajno dodano tudi tesnilo. To je spodnji del adapterja in se ga privije na zračnico. Na vrh namreč kot rečeno pride tisti del, ki smo ga odvili iz zračnice, s čimer potem reguliramo zrak v pnevmatiki. Podaljšek je tako vmesni del med glav Za pravilno montažo pa je kljub gumijastim tesnilom dobro preventivno uporabiti teflonski trak. 

 

Drugi, zunanji tip podaljška pa se enostavno privijači na obstoječo zračnico brez mehanskega posega vanjo. Zahteva le, da kapico na vrhu ventilčka do konca odpremo. A kljub temu ravno takšen tip podaljška nemalokrat vzbudi slabo voljo, saj velikokrat uporabniki opazijo, da jim tlačilka ne prikazuje ustreznega pritiska v pnevmatiki. Stik (navoj) med zračnico in adapterjem ventila moramo namreč ustrezno zatesniti s teflonskim trakom (vsaj 5 obratov), da preprečimo uhajanje zraka. Druga pomanjkljivost tovrstnega sistema se nanaša na omejeno regulacijo tlaka v pnevmatiki, ker celoten mehanizem zračnice s kapico na vodilu še vedno skrit pod podaljškom. Tako lahko iz zračnice spustimo zrak, če seveda prej z ventila ne odstranimo adapterja, le z uporabo tanjše podolgovate igle (npr. napere).  Pri tem tipu adapterja poskušajte s kleščami povsem odpreti ventil zračnice, ker se lahko drugače kovinska kapica pod vplivom vibracij s ceste ''privije'' nazaj in prepreči dotok zraka ob naslednjem polnjenju pnevmatike.

 

Kateri sistem je torej boljši? Oba imata svoje pluse in minuse, ob pravilni montaži pa nebi smelo biti težav s katerimkoli sistemom. Pri obeh je treba stike oviti s teflonskim trakom ali uporabiti kakšno drugi tesnilno sredstvo (npr. mast). Verjetno je v prednosti prvi tip podaljška, saj lahko moduliramo zrak v zračnici neposredno, kapica pa je po uporabi tlačilke trdno privita na vrh ventila. Prav zato se marsikdo ob vožnji ne more znebiti slabega občutka, ki je povezan z dejstvom, da pri drugem tipu adapterja celi čas vozite s popolnoma odprtim presta ventilom.

Ko boste kupovali adapterje ventila, boste hitro opazili, da je nekaterim priložen ključ za montažo, medtem ko so drugi po celi dolžini iste, okrogle oblike. Načeloma bi ob uporabi teflonskega tesnilnega traku morala za montažo omogočati že sila rok, brez uporabe kakršnega koli priloženega orodja ali klešč.

 

Lahko se vam zgodi tudi, da vam obstoječ podaljšek ne bo segal izven profila obroča, kar pomeni, da bi morali uporabiti daljšega. Alternativa je zlaganje enega na drugega v sistem, toda prepričajte se, da so vsi spoji zopet ustrezno zatesnjeni.

 

Izbira pravilne dolžine

Podaljški ventilov se običajno začnejo pri dolžini 20mm, ponudba pa sega tudi do 100mm dolgih podaljškov. Za 50mm globoke obroče bi moral zadostovati 40mm dolg adapter, medtem ko boste za 88mm kronometrske obroče verjetno potrebovali že 70mm.

Da bi izračunali pravilno dolžino adapterja ventilčka, lahko uporabite spodnjo enostavno formulo:

DOLŽINA PODALJŠKA = GLOBINA OBROČA + DEL IZVEN OBROČA (npr. 25mm) – DOLŽINA VENTILA NA OBSTOJEČI ZRAČNICI

Torej bi za 50mm globok obroč ob 48mm dolgem ventilu zračnice zadoščal že 30mm podaljšek. Bolje predolg adapter, kot malce prekratek.

Pred vožnjo pa si priskrbite še en dodaten adapter ventila, ki ga poprej pritrdite na rezervno zračnico oz. tubular, kar vam bo olajšalo menjavo pnevmatike ob defektu.

Pa še en nasvet, da na naših slabih cestah ne boste kot klopotec, za ublažitev neprijetnega zvoka ob vibracijah s ceste z izolirnim trakom malce zaščitite adapter.