Aktualno - novice, testi, prispevki

  • Novi obroči? Uporabni napotki pred prvo uporabo

  • Glasno zaviranje? Simptomi in rešitve

    Gotovo ste že vozili v skupini kolesarjev, bodisi na klubski rundi ali pa na enem izmed kolesarskih maratonov, ko ste ob zaviranju zaslišali neznosno cviljenje izpod kolesa kolesarja nekje blizu vas. Beri dalje
  • Podaljški ventilov

    Pri nadgradnji običajnih serijskih aluminijastih obročev na globoko profilne karbonske obroče se večina uporabnikov prvič sreča s težavo prekratkega ventilčka na obstoječih zračnicah. Beri dalje
  • Karbonska vlakna

    Sloj karbona običajno sestoji iz mnogoterih običajno le 5-8 µm tankih vlaken z izredno natezno trdnostjo, ki so položena bodisi v isti smeri ali prepletena v tkanino. Beri dalje
  • Zavorna površina karbonskih obročev

    Ena izmed najpomembnejših lastnosti karbonskih obročev je kakovost zavorne površine, saj je povezana z varnostjo vožnje in občutkom kontrole nad kolesom v vseh razmerah. Beri dalje
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Zavorna površina karbonskih obročev

Ena izmed najpomembnejših lastnosti karbonskih obročev je kakovost zavorne površine, saj je povezana z varnostjo vožnje in občutkom kontrole nad kolesom v vseh razmerah.

Pregovorno so namreč karbonski obroči izpostavljeni očitkom bodisi glede pregrevanja na dolgih in tehničnih spustih ali daljši zavorni poti v mokrem vremenu.

Izpostavljenost močnemu zaviranju na strmih, dolgih ali tehničnih spustih lahko precej omehča karbonske obroče zaradi pregrevanja, kar lahko povzroči deformacije na zavorni površini. To pa lahko bistveno skrajša življenjsko dobo samih obročev, saj se zavorna površina izrabi oz. pod vplivom visokih temperatur nepopravljivo poškoduje, kar se odrazi v mehurjenju, neravninah na zavorni površini ali odstopanju posameznih plasti karbona. Temu v kolesarskem žargonu poenostavljemo rečemo, da je kolesar »zapekel« obroče. To se odrazi skozi veliko slabše delovanje zavor ali otresanje obroča pri zaviranju. Zaradi navedenih razlogov je poleg pravilne uporabe bistvenega pomena tudi kakovost zavorne površine obročev. In prav na tem področju se lahko hitro prepozna kvalitetnejše karbonske obroče.

 

Tehnično napredne rešitve proti problemom pregrevanju v veliki večini vsebujejo uporabo bazalta na zavorni površini, ki se je v zadnjem desetletju izkazal kot vodilno sredstvo za oplemenitenje karbonskih obročev. Bazaltna vlakna te naravne, proti ognju odporne vulkanske kamnine služijo kot termoizolativni material za upočasnjevanje prenosa visoke temperature ob zaviranju na spodnje sloje karbona. Bazaltna zavorna površina torej z odvajanjem odvečne toplote omogoča zanesljivo in nadzorovano zaviranje tudi v vročih dneh na daljših spustih.

Visoka temperaturna odpornost zavorne površine karbonskih obročev, ni samo odvisna od slojev karbona in uporabe bazalta, temveč tudi od uporabljenega veziva, epoksidne smole. V ta namen se na obročih uporablja visoko temperaturno obstojna epoksidna smola (High TG resin). Gre za lastnost visoke meje prehajanja polimernih delcev iz trdne strukture v mehkejše, gumi podobno stanje (Glass Transition Temperature, Tg), torej proces mehčanja in pojava večje fleksibilnosti (upogibanja) delcev zaradi pregrevanja, kar pa ne smemo zamenjevati s temperaturo tališča. Na kvalitetnih obročih se ta vrednost giblje okoli 200 in več stopinj Celzija. Tako z dodajanjem bazalta, kot tudi uporabo visoko temperaturne epoksi smole bodo obroči lahko vzdržali neprimerno večje temperature zaradi segrevanja, medtem ko bo občutek zaviranja bolj stabilen in kontroliran.

Karbonski obroči Carbontech imajo zavorno površino v izvedbi 3K vzorca karbonskih vlaken, z dodanim bazaltom za preprečevanje pregrevanja. Uporabljen je visokokakovosten japonski karbon T700 in T1000 v kombinaciji z visoko temperaturnim epoksidnim vezivom. Karbon klinčer obroči so zaradi pritiska zavornih oblog v bočnem predelu še dodatno ojačani z dodatnimi plastni karbona ter vložkom iz titana.

Še tako kakovosten karbonski obroč pa lahko poškoduje nespametna uporaba, zato dodajamo še nekaj praktičnih napotkov, ki bodo podaljšali življenjsko dobo vaših obročev:

-        Predhodno pridobite vse potrebne informacije: znanje o uporabi karbonskih obročih in zavedanje njihovih pomanjkljivosti (ne glede na cenovni rang) bi moralo biti obvezna točka informiranja vsakega kolesarja, ki razmišlja o nakupu. Še tako dragi in kakovostni obroči ne bodo preživeli nespametne uporabe kolesarja.

 

-        Uporabite kakovostne zavorne obloge: karbonski obroči zahtevajo uporabo posebnih zavornih oblog, ki so nekoliko mehkejše ter imajo večjo sposobnost odvajanja toplote.

 

-        Izboljšanje zaviranja lahko dosežemo tudi z rednim čiščenjem zavorne površine s posebej namenjenimi radirkami ali tekočim čistilnim sredstvom (aceton).

 

-        Premišljeno zaviranje: Na dolgih ali tehničnih spustih vseskozi imejte v mislih premišljeno aplikacijo zavor v želji po minimiziranju prenosa toplote na obroče. Četudi bodo obroči vzdržali je odsvetovano neprekinjeno zaviranje dlje časa. Priporočljivo je periodični krajši kontrolirani stiski zavor. Zaradi hitrejšega širjenja toplote so občutljivi predvsem superlahki obroči namenjeni dirkanju, s katerimi je potrebno ravnati še posebej premišljeno.

 

-        Pazite na obroče: karbonski obroči so običajno ena izmed dražjih nadgradenj, in četudi je karbon zelo vzdržljiv, je vaša naloga pa je, da zanje ustrezno poskrbite s predhodno ozaveščenostjo, pravilno uporabo, in samim vzdrževanjem.

 

-        Kombinacija z disk zavorami: pojavljajoč se trend opremljanja novih cestnih koles z disk zavorami bo gotovo povečal uporabo karbonskih obročev. Z disk zavorami boste lahko na svojem kolesu uporabljali tudi nizko profilne obroče povsem brezskrbno tudi na dolgih spustih.